Ledig stilling

Prosjekt økonom

Generelt ansvar: Påse at tildelte prosjekter i selskapet har god økonomistyring og kontinuerlig fremme forbedringsprosesser.

 

Arbeidsoppgaver:

Ut over de arbeidsoppgaver som regnes som stillingsinnehavers normale arbeidsoppgaver, står arbeidstaker til disposisjon for arbeidsgiver i arbeidstiden. Det betyr at arbeidstaker kan bli satt til andre oppgaver enn de som er listet opp under.

 

  • Drive konstruktiv controlling som støttespiller for prosjektleder
  • Foreslå og bistå til gjennomføring av tiltak og rutiner for økt lønnsomhet
  • Utarbeide analyser, budsjett, prognoser og etterkalkyler
  • Analysere risikoelementer og etablere Best Case og Worst Case prognose
  • Koordinere budsjettarbeider og økonomisk planlegging
  • Etablere og vedlikeholde intern og ekstern økonomirapportering
  • Etablere kodestruktur og besørge kostnadsføring iht. etablerte budsjettnivå
  • Fakturering iht. kontraktsvilkår
  • Utarbeidelse av endringsordrer og vedlikehold av endringsregister
  • Koordinere timefangst for tildelte prosjekter
  • Oppfølging av kundefordringer på tildelte prosjekter
  • Delta i risikoanalyse av prosjekt

.

Kompetansekrav:

  • Høgskoleutdannet økonom med Bachelor innen økonomi /finans. Relevant erfaring kan erstatte formell utdannelse.
  • Forståelse for viktige mekanismer i olje- og gassrelatert virksomhet.
  • Behersker Excel godt
  • Minimum 2 års erfaring fra entrepriser, kontraktsarbeid og prosjektrettet virksomhet.

For spørsmål til stillingen ta kontakt med : iris.margarita.hoie@kaefer.no . Tlf 900 81 588

 

Meny